پرش لینک ها

تجربه نوید ناظمیان، شکست مدیران ارشد در شغل جدید

نوید یکی از افراد به نام ایرانی در حوزه منابع انسانی و کوچینگ جهانه. ایشون بیش از ۲۵ سال تجربه کاری در شرکت‌های بین‌المللی مثل ودافون به عنوان هد منابع انسانی، و شرکت های مطرح دیگه‌ای مثل BAT و آدیداس رو داشته.

پیشنهاد پادکست به دیگران:

نوید ناظمیان درباره اکوسیستم گفت:

در سی‌لِول شما قرار بگیرید واقعاً‌ گرفتارید! و خیلی راحت است که بگویید من وقت ریفلکشن ریفلکشن ندارم من باید بروم من باید بروم بخش بعدی را نجات بدهم…

….در یک لِول بالا قرار گرفتن، یک تنهایی‌ای با خودش می‌آورد و بعضی از لیدرها تا وقتی به آن سطح نرسند از آن آگاهی ندارند.

نوید آرشام:

قسمت بیست و یکم پادکست منسان، این پادکست را من به همراه حدیث اسماعیلی تولید می‌کنم و درباره مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی است، این قسمت در اسفندماه 1402 منتشر می‌شود و درباره اینکه چگونه از شکست مدیران ارشد در شغل جدیدشان جلوگیری کنیم. مهمان این قسمت منسان آقای «نوید ناظمیان» است. نوید یکی از افراد بنام ایرانی در حوزه منابع انسانی و کوچینگ جهان است، ایشان بیش از 25سال تجربه کاری در شرکت‌های بین‌المللی مثل Vodafone به عنوان هِد منابع انسانی و شرکت‌های مطرح دیگری مثل؟؟؟ و آدیداس را داشته است. نوید تجربه منحصر به فردی در تغییر مدیران ارشد یا به انگلیسی  Executive transitionدارد و بیش از صد مدیر ارشد در سرتاسر جهان برای کوچینگ به ایشان مراجعه کردند. آقای ناظمیان در سال 2022 کتابی با عنوان «Executive transitions master in» (تسلط بر تغییر مدیران ارشد) را منتشر می‌کنند. این کتاب هم از پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی‌ آمازون شده و هم رَنک یک کتاب‌های تازه‌منتشرشدۀ آمازون را دارد. در این کتاب‌های راهنمایی‌های کاربردی برای موفقیت مدیران ارشد در شغل جدید آنها ارائه شده که موضوع این قسمت پادکست هم همین است.

Mansaan

برخی از افتخارات نوید شامل: انتخاب به عنوان تاثیرگذارترین متخصص منابع انسانی توسط HRمگزین، انتخاب به عنوان کُوچ‌آفتِ‌یِر توسط مجله سی‌یوتودی در      دو سال پیاپی یعنی 2022 و 2023 و دریافت جایزه ؟؟؟‌ْلیدرشیپ در سال 2022 است. افتخارات آقای ناظمیان زیاد و الهام‌بخش است ایشان به عنوان یکی از صد Coach برتر توسط مراکز معتبری مثل سی‌اِچ‌آراُ آسیا، ای‌تی‌وُرد و مارشال گلداسمیت انتخاب شدند.

(حامی این قسمت منسان مکتب‌خانه است، وقتی به آموزش در شرکت فکر می‌کنید چه به ذهن شما می‌آید؟ برای من قبلاً این تصور بود که خیلی از کلاس‌هایی که می‌خواستم به حدنصاب نمی‌رسید و وقتی هم تشکیل می‌شد کلی دردسر داشتم که کارهای شرکت را با زمان کلاس تنظیم کنم، به نظر شما باحال نمی‌َشد که به جای این شرایط شما می‌توانستید بین 1700 دوره انتخاب کنید؟ دست شما هم در انتخاب استاد باز بود می‌توانستید سر کلاس جادی باشید، سر کلاس محمدرضا شعبان‌علی یا حتی کلاس درس دکتر شفیع‌کدکنی. خبر خوب این است که مکتب‌خانه در سرویس جدیدش یعنی آموزش سازمان خیال شرکت‌ها را از برگزاری آموزش‌های به روز و باکیفیت راحت می‌کند و علاوه بر اساتید فارسی‌زبان مکتب‌خانه دوره‌های خوب و خارجی را هم دوبله و زیرنویس می‌کند. با آموزش سازمانی مکتب‌خانه همکاران شما می‌توانند به محتوای 600 حوزه مختلف دسترسی دا      شته باشند، از برنامه‌نویسی، مدیریت کسب و کار مالی گرفته تا زبان‌های خارجه، توسعه فردی، فنی و مهندسی، یعنی سخت می‌شود بخواهید چیزی یاد بگیرید و در مکتب‌خانه نباشد!

مکتب‌خانه کار HRیی‌ها را هم راحت کرده است و می‌توانند راحت گزارش بگیرند و تقویم آموزشی تعریف کنند. تا امروز 200 شرکت از سرویس آموزشی مکتب‌خانه استفاده کردند، از همراه اول، دیجی‌کالا، همکاران سیستم، مپنا، ایرانسل و گلرنگ گرفته تا بلوبانک، فولاد مبارکه اصفهان، بانک مرکزی و شرکت ملی نفت. اگر شما می‌خواهید در سازمان خودتان از آموزش سازمانی مکتب‌خانه استفاده می‌کنید و نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید از طریق وب‌سایت مکتب‌خانه که لینک آن را در توضیحات پادکست است، درخواست خودتان را ثبت کنید تا خیلی زود با شما ارتباط بگیرید.)

نوید آرشام: خیلی به برنامه ما خوش آمدید!

نوید ناظمیان: ممنون از دعوت شما و خیلی برای من جالب است که این پادکست را به زبان فارسی انجام بدهم، دومین پادکستی است که در عمرم به زبان فارسی انجام دادم و امیدوارم با این نیمچه فارسی که برایم باقی مانده است، گوش دادن آن برای شنوندگان جذابیت داشته باشد.

نوید آرشام: برای من که خیلی جذاب است، من خیلی مشتاق گفتگو با شما هستم! اصلاً اینکه آدم فرصتی داشته باشد با نویسنده کتاب صحبت کند از فرصت‌های کمیابی است که نهایت استفاده را از آن می‌کنم و خواندن کتاب شما برای من خیلی یادگیری داشت، بخصوص اینکه چقدر موضوع کتاب هم خاص است و هم کاربردی و تاثیرگذار است. شما در کتاب‌تان آمار جالبی داده بودید اینکه از هر 10مدیر ارشد که جذب سازمان‌ها می‌شوند، 4 نفر از آنها در 18 ماه اول شکست می‌خورند، این موضوع را کمی بیشتر برای ما باز کنید و مثالی هم بیاورید.

نوید ناظمیان: اجازه بدهید قبل از اینکه مثال‌های داغی از سازمان‌های بزرگی که سی‌اُ‌های آنها این شکست را خوردند بگویم اصلاً این عدد از کجا می‌آید و در کتاب من 4 تا بررسی مختلف می‌کنیم که همه به همین نتیجه می‌رسند، بعضی‌ها می‌گویند کسانی که از داخل سازمان پرموت می‌شوند، مثلاً ریسک آنها یک مقدار پایین‌تر است مثلاً 33 تا 35 درصد است، آنهایی که از بیرون سازمان وارد می‌شوند ریسک آنها بالاتر است مثلاً 43 تا 47درصد. اما اصل داستان این است که این سوژه 40 درصد واقعیتی است که برای همه این؟؟؟‌واقعیت دارد. بنابراین به یکی از این paperها برگردیم آن هم از یک سازمانی به اسم؟؟؟(00:07:03) یکی از بزرگترین هِدهانترهای دنیاست، یعنی بیزینس این کمپانی این است که بروند و بهترین تلنت‌ها را برای سازمان‌های موفق پیدا بکنند و این سازمان برخلاف رقبای خودش در این زمینه در بورس آمریکا شرکت می‌کند و هر سازمانی که در بورس شرکت می‌کند، کتاب‌ها و دفترهایش را باید باز بکند برای تمام کسانی که علاقه دارند بیشتر یاد بگیرند. ازجمله یکی از دیتاهایی که این سازمان باید پاکش می‌کرده این بوده که در طی 10 سال این کمپانی 20 هزار لیدر در سازمان‌های مختلف از استخدام کردند و این 20 هزار تا لیدر در این 10 سال وقتی 18 ماه بعد از آن زمانی که اینها منصوب شدند وقتی برمی‌گردیم نگاه می‌کنیم که اینها دیگر در پست نیستند.

پس بنابراین یکی از بزرگترین دیتا appointهایی برای این کتاب من و برای این ؟؟؟‌که 40 درصد این لیدرها ناموفق خواهند بود این بود و سه تا اساتیدی که یکی از مکنزی، یکی از Harvard Business Review و یکی از Genesis Advisor به همین نتیجه می‌‌رسد. اگر به کل این داستان را به عنوان یک آزمایشگاه نگاه بکنیم، این آزمایشی که با 20 هزار نفر انجام شده و بنابراین می‌توانیم بگوییم که 40 درصد عدد درستی است.

مهمان این قسمت منسان، آقای نوید ناظمیانه. نوید یکی از افراد به نام ایرانی در حوزه منابع انسانی و کوچینگ جهانه. ایشون بیش از ۲۵ سال تجربه کاری در شرکت‌های بین‌المللی مثل ودافون به عنوان هد منابع انسانی، و شرکت های مطرح دیگه‌ای مثل BAT و آدیداس رو داشته.  نوید تجربه منحصر به فردی در تغییر مدیران ارشد داره و بیش از 100 مدیر ارشد در سرتاسر جهان برای کوچینگ به ایشون مراجعه کردند. آقای ناظمیان در سال 2022 کتابی با عنوان Mastering Executive Transitions منتشر کردند، که این کتاب هم از پرفروش ترین کتاب های بین المللی آمازون شده و هم رتبه اول کتاب های تازه منتشر شده  آمازون رو داره‌.

برخی از افتخارات نوید ناظمیان شامل:

  • #1 Coach globally in 2022 and 2023 by CEO Today
  • HR’s Most influential Practitioner by the HR Magazine
  • Outstanding Leadership Award from Education 2.0 in 2022
  • Top 100 most iconic coaches by CHRO Asia and ET
  • Marshall’s Top 100 Coaches worldwide

ما در این قسمت درباره آنبوردینگ مدیران ارشد صحبت کردیم. و نوید جان تجربه دسته اول خودش رو  با ما به اشتراک گذاشته.

حامی این قسمت:  مکتب خونه

مکتب خونه در سرویس جدیدش، یعنی آموزش سازمانی خیال شرکت‌ها رو از برگزاری آموزش‌های به‌روز و با‌کیفیت راحت می‌کند.

منابع تکمیلی: 

همکاری با ما

اطلاع از شرایط اسپانسرشیپ

حمایت از پادکست

برای علاقه‌مندان به حوزه منابع انسانی